Waar kan ik paleontologen vinden?

Erica, 20 jaar
26 december 2018

Beste, ik ben een stagiaire in het kleuteronderwijs. In februari ga ik samen met de kleuters op ontdekkingstocht in de wereld van fossielen en dinosaurussen. Ik zou erg graag samen met de kleuters een paleontoloog interviewen. Ik vroeg me af hoe ik best een paleontoloog kan vinden in de buurt. Spreek ik hiervoor universiteiten aan? Of hoe kan ik het best in contact komen met paleontologen? Alvast heel erg bedankt!

Beste Erica

Op ontdekkingstocht gaan is prachtig en dat geldt zeker ook voor de wonderlijke wereld van het uitgestorven leven.

Je contacteert best een paleontoloog aan een universiteit (In Vlaanderen zijn dat Leuven en Gent) of een onderzoeker van het Koninklijk Museum voor Natuurwetenschappen (het 'dinomuseum') in Brussel. Daarnaast zijn er nog tal van ervaren hobbypaleontologen in België (en Nederland) verbonden aan Fossiel.net. Er is dus een goede kans dat er een geschikte paleontoloog voor een interview in je buurt woont. Regristreer je bij fossiel.net en er kan een wereld voor je opengaan.

Prof. Robert Speijer

Geologie - Paleontologie - Paleoklimatologie. Geologie studeer je in Leuven!