Is kanker een schimmel?

Jonny, 45 jaar
17 januari 2011

Volgens Dr. T Simoncini, oncoloog, is kanker schimmel. De schimmel zou dus het lichaam binnendringen, zichzelf verder ontwikkelen en vaak ook uiteindelijk het lichaam vernietigen door te exploderen. Simpel, net zoals de titel van zijn boek “Cancer is a fungus”, omdat bij elke kanker schimmel wordt waargenomen.

Vanuit deze bevindingen heeft hij een therapie opgezet, waarmee hij al een tijd met succes de patiënten van de schimmel bevrijdt en dus ook van de verschillende soorten kankers geneest.

Volgens de vele door hem behandelde patiënten met leverkanker, longkanker, huidkanker, borstkanker, hersenkanker, prostaatkanker, enz.... is de therapie bijzonder snel, efficiënt en effectief. De kanker is weg en de patiënten zijn geheel genezen.

Hij pakt kanker als schimmel aan met sodiumbicarbonaat, waarbij het effect van de behandeling geheel bepaald wordt door het effect van de wijze waarop de schimmel met sodiumbicarbonaat in contact kan worden gebracht.

Vaak is dit “in contact brengen” niet zo evident en vraagt dit om nieuwe benaderingswijzen. Veel van de huidige wetenschappelijke onderzoeken zouden volgens deze kankerdokter dus beter daarop gericht moeten zijn. Meer nog: de huidige behandelwijzen bevorderen veelal de explosieve verspreiding van de schimmel (lees : kanker).

Hoewel dit bijzonder verbluffend en hoopgevend klinkt, hoor je haast niets over deze dokter en zijn therapie. Daarbij is het meeste dan ook negatief en/of vol met spot.

Maar, stel dat het waar is? Stel dat de huidige kankerbestrijdingsindustrie het inderdaad verkeerd voor heeft? Het is niet omdat we met velen zijn die het wel eens verkeerd voor kunnen hebben, dat we daarom gelijk hebben? Niemand moet zich hierrond ook schuldig voelen : geneesheren leren van de wetenschappers die theorieën aanreiken en therapieën opzetten. Dokters hebben daar geen tijd voor. Zij studeren en zetten de opgedane theorie om in de praktijk. Kankerbestrijding is echter ook big bussiness. Veel mondjes eten hiervan. Indien het klopt wat Dr Simoncini zegt, dan zullen er velen zijn die er omwille van “opportunistische” redenen niet graag geloof aan hechten, toch? De aarde was tot voor enkele eeuwen zogezegd toch ook plat? Pluto wordt toch ook pas sinds kort heel anders bekeken?

Is hij een charlatan of een bedreiging voor de medische wereld die hem daarom bespot, bedreigt en steeds vaker ook aanvalt? Graag een antwoord vertrekkende vanuit zijn controversieel referentiekader. Want stel dat het waar is, dan zijn we met z’n allen niet zo goed bezig en zal een hele industrie met alle energie de waarheid willen negeren. Zoiets gebeurt toch nog wel een keer…

Voor meer info : zie www.cancerfungus.com en de vele andere info die beschikbaar is.

Mvg,

Jonny VAN EENAEME

Beste Jonny

Een heel eenduidig en klaar antwoord: kanker is geen schimmel en kan als dusdanig ook niet behandeld, laat staan genezen, worden.

Rond 1850 heeft men voor het eerst duidelijk bewezen dat kanker een cellulaire ziekte is, waarbij lichaamseigen cellen ontsporen en ongecontroleerd delen. Het mag duidelijk zijn dat we sinds 1850 ontzettend veel meer te weten zijn gekomen over kanker als cellulaire ziekte en de medische wetenschap is intussen doorgedrongen tot op het genetische en moleculaire niveau. We weten precies wat kanker is en hoe het ontstaat. Het is in ieder geval geen schimmel. Het gaat om genetische defecten in cellen, ter hoogte van zogenaamde oncogenen en tumorsuppressorgenen, die kunnen ontstaan, al dan niet door interne en externe invloeden (zoals o.a. chemicaliën uit sigarettenrook). Duizenden wetenschappers en artsen hebben wereldwijd zeer veel hoogstaand wetenschappelijk onderzoek hierrond gedaan en dat ook gepubliceerd in vooraanstaande medisch-wetenschappelijke tijdschriften en boeken (en dat kan zeker niet gezegd worden van een aantal personen die de huidige kankerinzichten en -behandelinswijzen in vraag stellen). De groei en het klinisch en biologisch gedrag van tumoren is echter zeer complex, waardoor we nog steeds een (te) groot aantal patiënten niet afdoende kunnen genezen. Maar de huidige klassieke therapievormen -chirurgie, chemotherapie en radiotherapie- zijn wel verantwoordelijk voor ontzettend veel genezingen en levensverlengende behandelingen, dat mag duidelijk zijn. Bovendien wordt wereldwijd nog steeds dagelijks zeer veel onderzoek gedaan naar verbeterde en vernieuwde inzichten en therapievormen, dus de strijd tegen de ziekte wordt ongenaakbaar voortgezet.

Voor meer wetenschappelijk correcte info verwijs ik nog naar een recent boek waarin kanker biologisch en biomedisch wordt uitgelegd en ontrafeld, gebaseerd op fundamentele kennis en publicaties (zie link bij "Meer info").

Prof. dr. Filip Lardon