Wat zijn de toekomstige ruimtemissies?

Stef, 14 jaar
16 januari 2011

Het blijft wat stil rond de ruimtemissies, en ik vraag me dan ook af of er nog missies in de toekomst op het programma staan ? In de jaren 50-60 hebben we zo veel missies gedaan, waarom doen we dit dan niet meer? We zouden al veel verder staan mochten we meer missies doen.

Het antwoord op deze vraag is werkelijk veel te uitgebreid om hier te behandelen, en wat we in dat geval dikwijls doen is je doorverwijzen naar waar je die info kan vinden: het internet!

Kijk eens op de website van de NASA en van ESA. Beide hebben meestal zelfs een uitgebreide website per interplanetaire missie, die momenteel bezig is, of die nog gepland is. Daar vind je een schat aan informatie: welke experimenten zijn aan boord, waarom, wat is de tijdlijn van de missie, de baan doorheen het zonnestelsel. Wat hoopt men te verkrijgen als resultaten.

ESA  (European Space Agency) : www.esa.int
NASA (National Aeronautics ans Space Adminisytration) : www.nasa.gov

en voor de russen :
RFSA (Russian Federal Space Agency): http://www.roscosmos.ru/main.php?lang=en

Maar ook nog enkele andere landen (China, Japan...) zijn actief of hebben plannen voor missies naar de maan, de planeten, planetoïden, kometen,... Googel eens op de trefwoorden "interplanetary mission". Veel succes !