Wat kun je het beste volgen als je later binnenhuisarchitecte wil worden?

lien, 11 jaar
18 november 2009

Ik ben 11 jaar en volgend jaar ga ik naar het middelbaar. Ik wil later binnenhuisarchitecte worden maar weet niet goed welke richting ik daarvoor het best kan volgen. Kan het zijn dat je daar pas in de hogeschool voor kunt studeren?

Beste,

Je bent al heel enthousiast en denkt al ver vooruit. Binnenhuisarchitect is een hoger onderwijs studie. Heel wat hogescholen bieden een dergelijke driejarige opleiding aan. Daar begin je pas aan na het secundair onderwijs. Er bestaan heel wat soorten architecten. Je kan dit doen aan een universiteit, maar dan is dat een ingenieursstudie en dus flink lastig met een zwaar wiskunde pakket. Dit pakket is minder lastig in een architectuuropleiding aan een hogeschool; kijk bijvoorbeeld eens naar Sint Lucas in Gent. Nog wat minder lastig is de opleiding waar jij aan denkt: binnenhuisarchitectuur. Maar dan heb je een lastiger pakket m.b.t. tot cultuur, kunsten, design. Je moet in je secundair onderwijs dus verstandig kiezen en niet voor het eenvoudigste gaan. Industriële wetenschappen, of richtingen met veel wiskunde zullen je helpen.

Vriendelijke groeten en succes,