Het is een typisch argument van het creationisme.. Ik ben absoluut geen aanhanger, maar ik heb het wat moeilijk het argument te verleggen. Gaat het ontstaan van het leven op aarde in tegen de stijging van entropie?
Maak je geen zorgen, de thermodynamica heeft geen probleem met het ontstaan van leven.
Je moet rekening houden met het feit dat de entropie van het gehele systeem stijgt. Voor een deelsysteem is het mogelijk dat de entropie daalt.
Leven op aarde is niet mogelijk zonder de energie die we ontvangen van de zon. De entropie van het systeem zon-aarde stijgt.
Er zijn nog geen reacties op deze vraag.
Enkel de vraagsteller en de wetenschapper kunnen reageren op een antwoord.