Hoe kan ik mijn eigen robot bouwen?

wesley, 13 jaar
25 september 2008

Hoi,
Ik ben Wesley en ik ben 13 jaar en ik heb een vraag over robots:

Hoe kan ik mijn eigen robot bouwen?
Wat heb ik daar voor nodig en hoe begin ik daaraan?

Bedankt en heel veel bewondering voor jullie

Antwoord

Hey Wesley,

Natuurlijk kan je je eigen robot bouwen. De bouwdoos die ik hiervoor het beste geschikt vind is de LEGO Mindstorms NXT waarmee je de eerste stappen in de robotica kan zetten. Meer info.

Ik heb zelfs een gratis handleiding geschreven hoe deze robots te bouwen en programmeren. Hier download je de handleiding. Deze hoort bij het boek Robots Binnenstebuiten.

Je kan zelfs meedoen aan een heuse robotwedstrijd RoboCup Junior met je zeflgebouwde robot in mei in Technopolis. We organiseren twee disciplines: dansen en redden. Bij dansende robots maak je een onvergetelijke voorstelling waar je team en de robots het beste van zichzelf geven.Je kunt je robot helemaal in stijl 'kleden' en eventueel zelf meedoen met de dans. In de reddingsopdracht moet je een slachtoffer uit een moeras redden. De toestand is te gevaarlijk om mensen te sturen, daarom moet je een robot erop uit sturen.

Meer info op www.robocupjunior.be of mailen naar mij bram.vanderborght@vub.ac.be.

Veel succes ermee!

Reacties op dit antwoord

Er zijn nog geen reacties op deze vraag.

Enkel de vraagsteller en de wetenschapper kunnen reageren op een antwoord.

Zoek andere vragen

© 2008-2026
Ik heb een vraag wordt gecoƶrdineerd door Eos wetenschap. Voor vragen over het platform kan je terecht bij ikhebeenvraag@eos.be