Ook een vraag van mijn broertje en zusje !
Regen raakt nooit op omdat het water steeds maar rondjes draait. Regen valt naar beneden en vloeit via beken en rivieren terug naar zee. Onderweg verdampt een deel van dat water door de hitte van de zon. En boven zee verdampt nog veel meer water. Al die waterdamp stijgt omhoog en vormt wolken.
En uit die wolken valt regen, klaar voor het volgende rondje...
Een deel van het regenwater trekt de bodem in, maar ook dat komt vroeg of laat weer boven. Via bronnetjes bijvoorbeeld. Of het wordt opgenomen door planten, die het via hun bladeren weer laten verdampen.
Dat gaat al vele duizenden jaren zo door. Het water dat jij drinkt, is ook al een keertje door de dinosaurussen gedronken.
Er zijn nog geen reacties op deze vraag.
Enkel de vraagsteller en de wetenschapper kunnen reageren op een antwoord.