Als je een vat hebt met in het midden een instroom van water met 4bar druk en boven en onder een uitstroom, is er daar dan ook 4bar druk?

helmut, 31 jaar
24 februari 2010

Als bijlage een situatie schema. Het probleem zit hem in de uitstroom water(paars), als er daar een groot verbruik is, valt de druk daar weg. Ik heb geen idee hoe dit komt.

Antwoord

Vermoedelijk is de wet van Bernoulli verantwoordelijk voor dit fenomeen. Hoe groter de snelheid van de vloeistof, hoe lager de druk. Dit kom omdat een drukverschil nodig is om de vloeistof te versnellen.

Zie: http://pass.maths.org.uk/issue1/bern/index.html

Reacties op dit antwoord

Er zijn nog geen reacties op deze vraag.

Enkel de vraagsteller en de wetenschapper kunnen reageren op een antwoord.

Zoek andere vragen

© 2008-2026
Ik heb een vraag wordt gecoƶrdineerd door Eos wetenschap. Voor vragen over het platform kan je terecht bij ikhebeenvraag@eos.be