Het is dan ook aan te raden om contact op te nemen met de betreffende ambassade / ereconsulaat.
Beste Andrea
De woorden ambassade en ereconsulaat schrijven we nooit met een hoofdletter (tenzij als eerste woord van een zin), ook niet als we verwijzen naar een specifiek(e) ambassade/ereconsulaat. Het gaat tenslotte niet om eigennamen maar om soortnamen. Zo schrijven we wel het Hof van Cassatie, omdat dat de officiële benaming (de eigennaam) van de instelling is (en zo is er maar één in België), maar het hof van assisen omdat het geen eigennaam maar een soortnaam is, die telkens verwijst naar een specifiek voorbeeld van het gerechtsorgaan (bv. het hof van assisen van Gent). Dus: de betreffende ambassade/het betreffende ereconsulaat, de ambassade van België, de Belgische ambassade, ...
Overigens schrijven we de titels of functiebenamingen ambassadeur en ereconsul (net als premier, koning en paus) nooit met hoofdletter, ook niet als ze gevolgd worden door een naam. Bijvoorbeeld:
Er zijn nog geen reacties op deze vraag.
Enkel de vraagsteller en de wetenschapper kunnen reageren op een antwoord.
Algemene Taalkunde, Engelse taalkunde, Nederlandse taalkunde